www.yasamhastanesi.com.tr

258 55 55 Bilgi ve Randevu hattı
Acil Servis 7 Gün 24 Saat

Uzm. Dr. Sema HALHALLI / İç Hastalıkları Uzmanı

Ramazan Ayinda Nasil Beslenmeliyiz

   Özel Tekirdağ Yaşam Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Sema Halhallı, normal günlük beslenme ve öğün tarzının değiştiği ramazan ayında sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin önemine dikkat çekerek, Ramazan ayında sağlıklı beslenmenin püf noktalarını anlattı.

   Kişilerin  yaş, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre günlük almaları gereken enerji, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral oranlarının korunması ve sağlığın devamı açısından yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden Özel Tekirdağ Yaşam Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Sema Halhallı, özellikle tansiyon, şeker, böbrek ve kalp hastalarının oruç öncesi tahlillerini yaptırıp hekim kontrolünde oruç tutmaları gerektiğini söyledi.
   Kronik hastalığı olanlarda haftalık üre, şeker kontrolü, günlük tansiyon ölçümü yapılması ve oruç tutabilecek ilaç kullanan hastaların ilaç saatlerinin doktor kontrolünde iftar ve sahur zamanlarına göre düzenlenmesi gerektiğine değinen Uzm. Dr. Sema Halhallı, ramazan ayında sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda şu bilgileri verdi:
   Ramazan ayının uzun sıcak yaz günlerine denk gelmesi nedeniyle de iftardan sahura kadar en az 2,5-3 litre su içilmeli; oruç tutarken tuzlu, şekerli ve yağlı gıdalardan kaçınılmalı, patates, pirinç, kızartmalardan bu dönemde uzak durulmalıdır. Bunların yerine yoğurtlu çorbalar, sulu yemekler, bol sebzeli yiyecekler, su tutan lifli gıdalar, kepekli gıdalar ve kepekli ekmek tüketilmelidir. Sahura mutlaka kalkılmalı ve bu öğünde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve kurubaklagil yemeklerinden oluşan bir öğün tercih edilmelidir.
   Yemek kültürü açısından Ramazanın en belirgin özelliği iftar sofralarındaki çeşitlilik ve bolluktur. İftar sofralarında bir kişiye yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. Kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında yüksek miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilebilir ve bu durum ilerleyen günlerde kilo alımına da zemin hazırlar.
   Ramazan ayında en sık karşılaşılan sorunlardan biri de mide içinde bulunan yemek ve asitin yemek borusu içine doğru geri kaçması olarak tanımlanan reflüdür. Tüm bu rahatsızlıkların ortaya çıkmaması için sağlıklı beslenme önerileri çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.

SAĞLIKLI BİR RAMAZAN AYI İÇİN;
   1 - Günlük su ve sıvı içeceklerden minimum 2,5-3 litre tüketilmeli.
   2 - Aşırı tuzlu ve şekerli gıdalardan uzak durulmalı.
   3 - İftar süresi uzatılmalı. Bölerek yenilmeli.
   4 - Şeker, tansiyon, böbrek, kalp hastaları mutlaka hekim kontrolünde oruç tutmalı.
   5 - Aşırı egzersizden uzak durulmalı.
   6 - Ortalama 8 saat uyunmalı.
   7 - Oruç tutabilecek kronik hastalığı olanların İlaç alma saatleri hekim kontrolünde, Ramazan'a uygun şekilde değiştirilmeli.
   8 - Kepekli ve lifli gıdalar tercih edilmeli.
   9 - Çok ağır iftar sofraları yerine sağlıklı, hafif ve daha az çeşitten oluşan sofralar tercih edilmeli.
   10 - İftar sonrası düşük tempolu, yormayan yürüyüşler yapılmalı.

Web Sitelerimiz

Yaşam Obezite Merkezi yasamobezitemerkezi.com

Yaşam Diyaliz Merkezi yasamdiyalizmerkezi.com

Yaşam Hastanesi Web Bebekleri webbebekleri.com

Yaşam Hastanesi - Sanal Tur

Sanal Tur İle Hastanemizi Gezebilirsinizi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi

Hasta ve Ziyaretçi Rehberi